sobota 13. decembra 2014

Hviezdy na vianočný stromček

Háčkované ozdoby na vianočný stromček
Háčkovaná dekorácia
Písaný návod aj s video návodom


Podľa mňa sú ručne vytvorené ozdoby na vianočný stromček niečo špeciálne a veľmi sa mi to páči. Preto som si aj vytvorila tieto hviezdičky (alebo vločky, keď chcete). Ja som ich aj darovala mojim študentom ako darček na Vianoce, ale zdobiť nám stromček budú tiež :)



Hviezdy budete mať za chvíľku uháčkované, pridáte iba šnúrku alebo stužku na zavesenie, ešte gombík a je to hotovo :)


Urobila som dva typy hviezdičiek, jednofarebné a dvojfarebné.

Potrebujeme:
  • vlna (farba je na vás, hrúbka je tiež na vás, ja som robila približne na 5-ku háčik), niečo trblietavé do vlny (dá sa kúpiť špeciálna trblietavá niť, ktorú iba pridáte k vlne, s ktorou háčkujete)
  • háčik (môj bol 5-ka)
  • stuha (namiesto háčkovanej šnúrky)
  • gombíky
  • nožnice, ihla a niť na prišitie
Skratky:
  • mk - magický kruh
  • ro - retiazkové očko
  • po - pevné očko
  • nds - nedokončené dlhé stĺpiky (zháčkované dlhé stĺpiky), urobíme dlhý stĺpik len do polky a znovu pichneme do toho istého miesta a urobíme do polky ďalší dlhý stĺpik a potom znovu a dokončíme nabratím vlny a pretiahnutím cez všetky očká na háčiku (pozrite si video, keď si nie ste isté)
Pozrite si Školu háčkovania pre videá k týmto skratkám (okrem nds, tie sú priamo vo videu k hviezde).

POSTUP


Hviezda č. 1



  1. mk, do mk budeme robiť nasledovne 2 ro, 2 nds, 3 ro, *3 nds, 3 ro* opakujeme, celkom budeme mať 5 vnútorných cípov, spojíme po do očka, ktoré nám uzavrelo prvé 2 nds (nie do druhého ro zo začiatku)
  2. 3 ro, do oblúčiku vytvoreného z 3 ro z prvého kruhu háčkujeme 3 nds, 2 ro, do 2. ro od háčika urobíme po (aby sme vytovrili ostrý cíp), 3 ro, upevníme prvý cíp pomocou po do očka, ktorým sme v prvom kruhu uzavreli nds, pokračujeme až do konca, budeme mať 5 veľkých cípov, ukončíme po do očka, odkiaľ nám vychádzajú prvé ro (čiže do očka, kde sme robili po, aby sme uzavreli prvý kruh), odstrihneme vlnu, zauzlíme a trčiace konce odstrihneme
  3. šnúrku môžeme aj uháčkovať, pomocou po navodíme vlnu do jedného z cípov, snažíme sa presne do toho cípu, tam potom urobíme toľko ro, koľko chcete (napr. 20 alebo 25), znovu spojíme po do toho istého miesta, kde sme vlnu napájali, odstrihneme vlnu a zauzlíme, trčiace konce na krátko odstrihneme, našijeme gombík a je :)

Hviezda č. 2



  1. ten istý postup, ale ukončíme po a odstrihneme vlnu, zauzlíme a krátko odstrihneme
  2. napojíme novú vlnu pomocou po do jedného z oblúčikov (to je jedno do ktorého), cíp urobíme rovnako, len neukončíme cíp pomocou po do očka, ktoré nám uzavrelo nds v prvom kruhu, ale obkolesíme háčikom spodný cíp a urobíme po, takto nám nebude vidieť žiadna vlna zo spodného kruhu a vnútorná hviezdička pekne vystúpi dopredu (pozrite si koniec videa špeciálne na toto, cca od 15. minuty)
  3. ďalší postup je už rovnaký :)




Video návod




Krásne háčkovanie !

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára