nedeľa 21. decembra 2014

Hrkálka Havko

Jednoduchá háčkovaná hrkálka pre bábätká
Návod




Veľmi jednoduchá hrkálka aj pre začínajúce háčkarky. Ideálna pre malé detičky, keď vyšijete tváričku, aj pre bábätká.

Potrebujeme:

  • bavlnu rôznych farieb a háčik (ja som použila 3.0 - 3.5, háčik som dala 3.0, je lepšie háčkovať menším háčikom, aby ste nerobili veľké očká, cez ktoré by mohla trčať výplň)
  • výplň (vatelín alebo z vankúšov)
  • nožnice a ihly (rovná i oblúková)
  • hrkacia časť (mohla by sa dať kúpiť u nás aj, ja som kúpila ešte dávnejšie veľa v zahraničí)
  • označovač na prvé stĺpiky (ja mám sponku do vlasov, ale aj napr. kúsok vlny je fajn, alebo priamo na to určený označovač)

Skratky:

mk - magický kruh
ro - retiazkové očko
po - pevné očko
ks - krátky stĺpik
inc - zväčšenie, čiže do jedného očka uháčkujeme dva krátke stĺpiky
dec - zmenšenie, čiže jeden krátky stĺpik bude usadený v dvoch očkách, je lepšie robiť neviditeľné zmenšenie

Prvýkrát háčkujete a tieto pojmy vám nič nehovoria? :) Pozrite si videá v Škole háčkovaniahttp://klbkoradosti.blogspot.sk/2014/05/skola-hackovania.html


Poďme na to:


TELO

Háčkujeme od hlavičky po rúčku hrkálky, stále v kruhoch, teda nespájame pomocou po do kruhu, ale plynulo pokračujeme v háčkovaní. 

1. do mk urobíme 1 ro (nepočíta sa ako prvý ks) a 6 ks (6), prvý ks v druhom kruhu si označíme, aby sme sa nestratili, čiže do prvého ks, ktorý sme robili v mk, uháčkujeme ks, ktorý sa počíta ako prvý ks v druhom kruhu
2. inc vo všetkých očkách (12)
3. *inc, ks* medzi hviezdičkami opakujeme (18)
4. *inc, ks, ks* medzi hviezdičkami opakujeme (24)
5. *inc, ks do 3 očiek* medzi hviezdičkami opakujeme (30)
6. *inc, ks do 4 očiek* medzi hviezdičkami opakujeme (36)
7. *inc, ks do 5 očiek* medzi hviezdičkami opakujeme (42)
8. - 13. ks vo všetkých očkách (42)
14. *dec, ks do 5 očiek* medzi hviezdičkami opakujeme (36)
15. ks vo všetkých očkách (36)
16. *dec, ks do 4 očiek* medzi hviezdičkami opakujeme (30)
17. ks vo všetkých očkách (30)
18. *dec, ks do 3 očiek* medzi hviezdičkami opakujeme (24)
19. ks vo všetkých očkách (24)
20. *dec, ks do 2 očiek* medzi hviezdičkami opakujeme (18)

začnime plniť telo výplňou a postupne pokračujme

21. ks vo všetkých očkách (18)
22. *dec, ks* medzi hviezdičkami opakujeme (12)
23. ks vo všetkých očkách do prednej nite (12)
24. ks vo všetkých očkách (12)
25. *inc, ks* medzi hviezdičkami opakujeme (18) 

zmeníme farbu (v mojom prípade na modrú), nestriháme vlnu, lebo ju ešte budeme potrebovať

26. - 27. ks vo všetkých očkách (18)

zmeníme farbu na pôvodnú (v mojom prípade na bielu), nestriháme modrú vlnu, lebo ju ešte budeme potrebovať

28. ks vo všetkých očkách (18)

zmeníme na ďalšiu farbu (v mojom prípade na ružovú), nestriháme bielu vlnu, lebo ju ešte budeme potrebovať

29. - 30. ks vo všetkých očkách (18)

znovu zmeníme farbu (v mojom prípade znovu na bielu, pričom som použila vlnu, ktorú som si neodstrihla), ružovú vlnu môžeme odstrihnúť a zauzliť, konce necháme v rúčke

31. ks vo všetkých očkách (18)

znovu zmeníme farbu (v mojom prípade znovu na modrú, pričom som použila vlnu, ktorú som si neodstrihla), nestriháme bielu vlnu, lebo ju ešte budeme potrebovať

32. - 34. ks vo všetkých očkách (18)

znovu zmeníme farbu už ale naposledy (v mojom prípade znovu na bielu, pričom som použila vlnu, ktorú som si neodstrihla), modrú vlnu môžeme odstrihnúť a zauzliť, konce necháme v rúčke

35. ks vo všetkých očkách (18)
36. *inc, ks, ks* medzi hviezdičkami opakujeme (24)
37. - 40. ks vo všetkých očkách (24)
41. *dec, ks do 2 očiek* medzi hviezdičkami opakujeme (18)
42. *dec, ks* medzi hviezdičkami opakujeme (12)
43. dec vo všetkých očkách (6)
44. dec až dokým neuzavrieme kruh, ukončiť pomocou po, odstrihnúť vlnu, poriadne zauzlovať a pomocou ihly schovať v tele hrkálky


UŠI (urobíme dve, každé inej farby)

1. mk, 1 ro (nepočíta sa ako prvý ks), 6 ks (6)
2. inc vo všetkých očkách (12)
3. - 5. ks vo všetkých očkách (12), ukončiť po, odstrihnúť dlhší kus, aby sme pomocou neho mohli prišiť uško


NOŠTEK

1. mk, 1 ro (nepočíta sa ako prvý ks), 6 ks (6), zatiahnuť mk, ale nespájať pomocou po do kruhu, nechať len tak voľne, takto noštek prišiť na hlavu


Všetko prišiť k telu, vyšit tváričku. Hotovo :)




Krásne háčkovanie !




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára