nedeľa 16. novembra 2014

Jednoduché háčkované púzdro na mobil bez švu aj pre začiatočníčky

Návod ako uháčkovať púzdro na mobil


Keď začínate háčkovať, každý drobný projekt, ktorý zvládnete, vás určite veľmi poteší a povzbudí. Takýmto malým projektom je aj púzdro na mobil, kde háčkujeme plynulo v kruhoch, a tak nevytvárame na boku žiaden šev. Hotové púzdro si môžete dozdobiť, ako len chcete. Fantázii sa medze nekladú ;)




POSTUP

Najprv si uháčkujeme základňu z retiazkových očiek. Počet závisí od šírky vášho mobilu. Ja som si urobila desať retiazkových očiek a jedno retiazkové očko na otočenie hore. Potom uháčkujeme krátky stĺpik do druhého retiazkového očka od háčiku, tento stĺpik si aj označíme, aby sme ho rozpoznali (že to je ten prvý v prvom kruhovom rade). Potom háčkujeme do konca krátke stĺpiky, vždy jeden do jedného retiazkového očka. Do posledného retiazkového očka (do toho vychádzajúceho zo základného uzlíka) urobíme tri krátke stĺpiky. Tým sa otočíme dole po retiazke, pretože háčkujeme do kruhu, nerobíme riadky smerom hore ako pri šáliku. Potom do každého nasledujúceho očka háčkujeme krátky stĺpik. Na konci urobíme už len dva krátke stĺpiky, pretože jeden (ten označený) už máme (a máme mať tri na otočke).  Počtovo, keď som robila na desať retiazkových očiek, mala by som mať hore desať a dole desať krátkych stĺpikov, v rohoch na jednej strane jeden a na druhej strane druhý krátky stĺpik, čiže dokopy dvadsať dva krátkych stĺpikov. Potom urobíme krátky stĺpik do označeného prvého krátkeho stĺpika, a tak začíname druhý kruhový rad. Takto plynulo pokračujeme, jeden krátky stĺpik do jedného očka, nič nepridávame. Keď budeme mať požadovanú výšku, urobíme pevné očko, vlnu odstrihneme, schováme a púzdro ešte dozdobíme.



VIDEO POSTUP







Krásne háčkovanie !



1 komentár:

  1. Veľmi pekná práca. Niečo také by som pokojne aj skúsila urobiť. Ja som si ale nedávno na telefón kúpila taký ten silikónový obal a ten mi zatiaľ stačí. Funguje dobre. Celkom by sa mi ale hodil nejaký obal na AirPody. Mám ich asi pol roka a tá krabička, do ktorej sa schovávajú už je celá doškriabaná.

    OdpovedaťOdstrániť